Sidan laddas

X Separator

SEP

ÄNTLIGEN RESPONSIV!

ett idogt arbete har gett resultat

blog Image

Efter mycket arbete - först att koda och designa min andra hemsida, Nightbringer.se, så att den skulle bli responsiv (det vill säga att den anpassar sig automatiskt till läsplattor och mobiler), flyttat över informationen till den nya designen, kontrollerat länkar och så vidare - är den nu online, en månad tidigare än vad jag hade förväntat mig.

Jag har väldigt många besökare årligen till sidan, får regelbundet frågor och funderingar från folk världen över - till och med författare, vilket är väldigt roligt, jag har ju hemsidan främst för min egen del.

JUL

En rundresa

med historiska inslag

Den 8 juli kom jag hem från en semesterresa till Italien med min storasyster och lillebror. Vi flög till Rom där vi bodde på ett fyrstjärnigt hotell (som vi tyckte förtjänade max två). Tidigt på morgonen dagen efter kom en minibuss och hämtade upp oss av en charmig chaufför vid namn Achille. I bussen satt fyra amerikanare, ett medelålders par och två yngre tjejer med asiatiskt ursprung, alla från New York.

Vi åkte längs den vackra Amalfikusten ner till Neapel och Pompeji där vår guide Hector visade oss runt bland ruinerna. Sedan tillbaka längs motorvägen till Rom där vi blev avsläppta vid hotellet. Jag och Jessica som varit där tidigare visade Henrik flera ställen (Pantheon, Colosseum och Forum Romanum och många mindre ställen). Vi fick även besökt Vatikanstaten för första gången under en hetsig guidad tur, blir det en nästa gång får det bli med en audioguide i egen takt. Det var väldigt mycket folk och varmt så vi var helt slut när vi kom ut därifrån.

Efter fyra nätter i Rom tog vi tåget till Venedig där vi stannade i fem nätter. Vi älskar den staden och jag får aldrig nog av att gå längs trånga gränder, oavsett tid på dygnet. En restaurang jag kan tipsa om är Rossopomodoro - fantastisk mat och service. Det blev många foton tagna så jag kommer lägga in några här när jag har gått genom dem =).

MAR

Ett år

blog Image

Idag har jag ettårsdag på jobbet och jag älskar verkligen mitt jobb. Med risk att låta käck/glättig/smörig så känner jag att jag arbetsmässigt har hittat hem.

Safe Control Materialteknik är ett laboratorium på Hisingen i Göteborg med fem avdelningar: mekanisk provning, mekanisk verkstad, kemi, miljö och metallografi. Vi utför många olika typer av analyser och provningar och det jag märker mest av (eftersom jag hjälper till att registrera dem) är olika miljöanalyser - som asbest, PCB, vatten...

Jag är anställd som marknads- och ekonomiassistent. Det jag gör i grova drag är:
Bokföring, fakturering, redovisning, löneadministration.
Uppdatering av hemsida, LinkedIn och Facebook, annonsering, trycksaker, frukostseminarier, utbildningar.
Ta emot prover för miljöanalyser i receptionen, växeln, diverse inköp och administration.

Kort sagt: Det finns arbetsuppgifter så att det räcker och jag gillar att det finns mycket att göra, då blir jag mer produktiv.

Om bloggen

Personligt och professionellt där betraktelser av det verkliga livet genomsyrar det mesta.

Efter ett längre blogguppehåll har jag bestämt mig för att börja om.